door Geert » vr jun 19, 2009 12:53 pm
Hallo Olga en Jeroen,
Ik probeer nu voor een collega een workspace in te richten zodat hij in Bentley Map zijn gegevens kan beheren en van andere leveranciers gegevens kan inlezen. Hij kan dan zelf zijn thematische kaarten maken met buffers en zo...
Wat vinden jullie (en ook andere lezers) van het inrichten van de Bentley Map workspaces met Geospatial Administrator. Hebben julliee je daar ook mee bezig gehouden? Ik vind het zelf een handige tool maar denk wel dat er nog het een en ander te verbeteren valt. Ik ben erg snel het overzicht kwijt. Wanneer ik denk dat ik alles goed heb staan (gecontroleerd aan de hand van een werkend voorbeeld), dan blijkt er toch weer een verwijzing naar een of ander commando niet goed te gaan waardoor er van alles mis gaat. Wanneer blijkt dat je een typefoutje hebt gemaakt, kun je in een aantal gevallen een heel deel opnieuw doen. Je bent zo een dag verder en dan heb je één of twee features toegevoegd.
Als alles goed staat ingesteld kun je in Bentley Map wel snel buffers leggen en thematische kaarten maken. Bij het importeren van gegevens moet je goed uitkijken dat je geen elementen dubbel in de tekening krijgt.
Het plotten en het maken van queries heb ik nog niet zozeer bekeken. Wel heb ik al ontdekt dat er na het plotten iets van het plotkader in te tekening achterblijft dat niet te verwijderen is. Wij werken nog met de XM-versie dus misschien dat het in de versie V8i al is opgelost.
We zijn nog maar pas bezig met Bentley Map, dus het is ook allemaal ook nog een stukje onbekendheid. Naarmate we er langer mee werken, zal het wel vlotter gaan.
Groeten, Geert